איך בוחרים רצפת פרקט?

פרקט עץ

לא בכדי משפחות ועסקים רבים בישראל בוחרים שוב ושוב באופציית הריצוף המוסיפה לבית חמימות, שומרת על עמידות לאורך שנים רבות ומעניקה לחלל מראה אצילי, אלגנטי ויפהפה. השאלה היא איך בוחרים רצפת פרקט כזו שתתאים לצרכי החלל, בני הבית והסגנון העיצובי המועדף עלינו.

ובכן, קיימים סוגים רבים של רצפות פרקט כאשר שניים מהם נחשבים לפופולאריים ביותר, לכל פרקט יתרונות וחסרונות.

  1. פרקט למינציה
  2. פרקט עץ מלא

אז איך בוחרים?

  • התאמתו של הפרקט לבני הבית
  • התקציב אותו אנו מוכנים להשקיע
  • אופי החיים שלנו

מצא את ההבדלים..

בעוד פרקט העץ המלא נחשב לפרקט האיכותי ביותר, המחיר שלו הוא גם המחיר הגבוה ביותר אותו תשלמו. יחד עם זאת, הגרסא הנפוצה ביותר של פרקט העץ המלא נקראת פרקט דו שכבתי. בפרקט זה השכבה העליונה עשויה עץ מלא לרוב הבחירה תהיה בעץ אלון בעוד השכבה התחתונה עשויה משבבים של עץ, נסורת ודבק שמאחד את השכבה ושומר עליה מגובשת. לפרקט מסוג זה קיימות 2 אופציות לגימור – לכה שתעניק לפרקט גימור מבריק או שמן שיעניק לפרקט מראה מט.

לעומת זאת, פרקט הלמינציה הינו תעשייתי המורכב מלוח שנקרא HDR. זוהי תערובת סיבי עץ דחוסים בה מעורבים דבקים ושאר חומרים שמעניקים לפרקט רמות עמידות וחוזק גבוהות. השכבה העליונה של הלוח היא מאין הדפס שמחקה את מרקמו של העץ וניתן להשיגו בקשת רחבה של צבעים ומרקמים.

יתרונות פרקט עץ מלא

  1. מראה חמים, אצילי ואלגנטי
  2. מגע נעים
  3. העץ מבודד מחום ומקור
  4. עמיד לאורך שנים רבות- ניתן לחדשו כל הזמן
  5. חומר טבעי חי ונושם המשתנה עם הבית לאורך זמן

חסרונות פרקט עץ מלא

  1. רגיש לסריטות ולמכות
  2. קשה לניקוי ולהסרת כתמים
  3. עלות יקרה
  4. תחזוקה יקרה

יתרונות פרקט למינמיה

  1. עלותו זולה
  2. לא דורש תחזוקה
  3. עמידות גבוהה בפני סריטות

חסרונות פרקט למינציה

  1. רגיש למים
  2. נשחק במהלך השנים
  3. בעייתי לחידוש

אנחנו בדקמן בנייה ועיצוב בעץ מתמחים בהתקנה של רצפות עץ – פרקטים מכל הסוגים. תהליך ההתקנה מתבצע תוך התחשבות בתשתית, הבנת החלל בו הפרקט יותקן, התמחות מעמיקה בתהליך הבנייה עצמו והכל בכדי שתוכלו להנות מרצפת פרקט משובחת, עמידה ונעימה לאורך שנים רבות תוך בחירת סוג הפרקט שהכי יתאים לכם.

אהבתם? שתפו!